Velg en side

Blom Fiskeoppdrett signerte en kontrakt for sine lokaliteter i Hordaland og digitaliserer hverdagen. Selskapet tar i bruk dokumenterings- og styringsverktøyet fra Naviaq allerede nå i november.

Hos Blom, som hos flere andre oppdrettere, består mye av hverdagen i å dokumentere daglige gjøremål. Dette blir etter hvert som man vokser en stor oppgave. Da er det greit å få samlet all denne dokumentasjonen i ett enkelt system. Naviaq har flere moduler som kan erstatte flere andre systemer eller samle informasjon og dokumenter som tidligere fantes i permer, mailer, og i lokale regneark. Ved bruk av applikasjoner på telefon eller nettbrett kan brukerne enkelt gjennomføre sine daglige gjøremål og dokumentere disse.

– Jeg tror driftsteknikere, driftsledere og koordinatorer for en langt enklere hverdag fremover når de nå får full kontroll både på sine fortøyninger, flytekrager, nøter, internfartøy og servicefartøy i ett og samme system, sier Markedssjef i Naviaq Kristoffer Selvåg.

Mer oversiktlig hverdag

Blom Fiskeoppdrett har syv konsesjoner og en visningskonsesjon og produserer ca. 10000 tonn per år.

– Vi har sett på flere systemer og tilbakemeldingene fra testing gjorde at vi valgte Naviaq som løsning for oss. Naviaq dekker flere områder for oss og gjør forhåpentligvis hverdagen mer oversiktlig fremover, sier Martin Blom i Blom Fiskeoppdrett.

Naviaq AS ble etablert i 2015 og har utviklet IKT-baserte løsninger som standardiserer, kvalitetssikrer og effektiviserer arbeidsprosessene på oppdrettslokaliteter og hos servicetilbydere. Naviaq har flere store kunder både innen oppdrettssegmentet og blant servicetilbydere.